woensdag 14 juni 2017

De heggenschaar en ik

Eindelijk schijnt hier vandaag echt de zon, dwars door de sluierbewolking.
Waar de rest van Nederland al in badpak zat, was het hier grauw en regenachtig met veel wind. Maar waaien doet het hier 360 dagen per jaar, daar wen je aan.
Echter over de wind wilde ik het niet hebben, wel over de zon want daar maak ik graag gebruik van. Het gras was gelukkig droog genoeg om te maaien en dat heb ik vanmorgen als eerste gedaan (na mijn ontbijt, anders functioneer ik niet).

De elektrische grasmaaier heeft zijn best weer gedaan, helaas moesten de kleine bloempjes er weer aan geloven, wel weer jammer.
Toen het gras er weer netjes uitzag besloot ik ook de heg die aan de sloot bij het weiland grenst, te kortwieken. Een beetje onzinnig om je stoel met kussens te verhogen om er over heen te kunnen kijken!
Een van de twee vlierbesstruiken deed enorm zijn best om boom te wezen en hoe sneu ik het ook vond, er moest twee meter af.

De grasmaaier maakte plaats voor de heggenschaar, dezelfde waarmee ik een paar weken geleden ook de Buxushaagjes gemodelleerd heb. En niet alleen de Buxushaagjes...... ik heb toen het elektrische snoer ook maar 'ingekort'. En echt waar, dat was mij nog nooit eerder gebeurd!

Vol goede moed zette ik de 'schaar' in het riet waarna ik steeds dichter in de buurt van de haag kwam. Het snoer hield ik nauwlettend in de gaten want twee maal zoiets doms doen.... dat was mijn eer te  na.
De een na de andere tak verdween en het uitzicht werd wijder en wijder. De vlier was als laatste aan de beurt. En ja, toen gebeurde alsnog. Terwijl ik tevreden de heg en vlier inspecteerde, gebruikte de schaar zijn laatste stuiptrekking om toch nog even het snoer door te zagen. Nu begrijp ik dat hij het er om doet, gewoon om mij zo ontzettend blond te laten lijken!  (Over blond gesproken, mijn haar zat hierna beter dan ervoor.)
Gelukkig ben ik in staat zelf weer een nieuwe stekker aan het snoer te zetten en ondanks dat wel steeds korter wordt, kan het weer een ronde mee.

Vanaf nu hebben de heggenschaar en ik een haat-liefde verhouding. We kunnen niet zonder elkaar maar werken we samen, dan spatten de vonken eraf!

Helen

1 opmerking:

  1. Leuk, is me ook al overkomen :-) - enfin eigenlijk niet leuk, maar wel leuke anecdote ;-)

    BeantwoordenVerwijderen