zondag 21 mei 2017

Update dag

Er zijn veel soorten dagen: zon-dag, maan-dag, blauwelucht-dag, bewolkte-dag, wind-dag (en die wind is vandaag toch nog koud!) en update-dag.

Vrijdag was het bij mij Grote Update-dag.
Toen ik bij Skype ging werken ben ik het Blog Skype Lifestyle begonnen (in het Engels) en dat Blog trok verschrikkelijk veel lezers, in totaal gaven de statistieken 48.500 aan.
Niet iedere post ging over Skype alleen maar ook over mijn Lifeystyle want die veranderde behoorlijk door mijn schitterende baan bij Skype.
Na 4 jaar hard werken (maar daar worden we alleen maar sterk van) en 1 x in de maand een week op 1 van de hoofdkantoren zijn, ben ik gestopt om samen met mijn man in onze camper door Europa te reizen.
Heb ik mijn werk gemist? Heel, heel soms. Mijn fantastische collegae veel meer en met sommigen heb ik nog steeds contact.

Terug naar mijn Blog. Ik zag dat het nog steeds veel bezocht werd ondanks dat ik er sinds 2009 geen berichten meer op had gezet.
Noem het nostalgie maar ik ben teruggekeerd naar dat Blog. Nu niet meer over Skype maar over mijn nieuwe leven als schrijfster (freelance, proeflezer, vertaalster). En de berichten daar blijf ik in het Engels schrijven.
Dus twee Blogs: eentje in het Nederlands en eentje in het Engels. Wel handig want ik wil natuurlijk mijn boekjes en boeken, graag ook in het Engels gaan uitgeven.

Op Skype Lifestyle kwam ik tot de ontdekking dat een aantal (nieuwe) functies niet werkten bij het oude thema dat ik overigens nog steeds prettig, duidelijk en overzichtelijk vond.
Het had wat voeten in aarde voor ik een thema vond dat mij op al die punten aansprak.
Het gevolg is dat het een totaal ander uiterlijk heeft gekregen, meer 'feminine' zullen we maar zeggen. Met kleurtjes die een klein beetje naar het Blog dat je nu bezoekt, verwijzen.

Wat kan een mens druk zijn met een blog dat al zo lang 'ongebruikt' is: alle links moesten gecontroleerd, verwijderd of aangepast worden. Niet alleen de achtergronden, balken en tekstvakken moesten aangepast worden maar ook de lettertype's en kleuren (vond ik).
En wat vond ik het leuk om op die manier weer bezig te zijn!

Eenmaal klaar kon ik het niet laten om een aantal oude berichten terug te lezen, dat deed mij toch wel wat en om heel veel redenen. Soms werd ik een beetje emotioneel, soms moest ik glimlachen maar in alle gevallen bracht het mooie herinneringen naar boven. A walk down memory lane. A very pleasant walk I have to say.
Oh nee, dit is het Nederlandse Blog....

En ja, toen was ook dit Blog aan de beurt. Niet dat ik er op uitgekeken was, maar het kan nooit kwaad om het zo nu en dan aan te passen. Veel is er niet veranderd; wat links in de Blog titel en een andere achtergrond.

En zo werd een zater-dag een update-dag. Beslist een leuke dag!

Dag!

Helen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten