donderdag 27 april 2017

Slow Cooker succes en Laptop problemen

Het is alweer eventjes geleden dat ik schreef over de Slow Cooker, tijd voor een update en aangezien het op deze Koningsdag koud en miezerig is, kruip ik weer achter de laptop.

Een prima dag om te schrijven en mijn roman krijgt steeds meer vorm.
En dat ondanks wat probleempjes.
Mijn laptop is 10 jaar oud en niet veel gebruikt. Vaak was hij mijn tweede scherm naast mijn nog oudere 'werkpaard' dat overigens ook nog leeft maar nu alleen gebruikt wordt voor het bewerken van foto's en films. Maar dat terzijde.

Mijn fijne grote ASUS waar ik veel van houd, sloot zichzelf vrijdagmiddag ineens af. Gelukkig kon ik hem weer opstarten maar niet veel later gebeurde het weer. En nu voorgoed.
Heel vervelend want ik had al een paar dagen geen back-up gemaakt (hoe dom kan iemand zijn....., ja, ik durf dat over mijzelf te zeggen!).
Mijn eerste reactie was de accu. Na zoveel jaar mocht dat ook wel. Bij ViaDennis direct een nieuwe gekocht, tweede helft van de vrijdagmiddag besteld.
En 'ViaDennis' is erg snel! De volgende ochtend om 10 uur had ik mijn accu al.

Vol goede moed de laptop weer aangezet. Althans, dat was ik van plan maar hij gaf geen krimp.
Er waren dus nog twee opties: 1) de laptop was overleden (nee, nog even geen paniek!), 2) de adapter had de geest gegeven.
Optie 1) leek mij overigens een alleszins redelijke optie want de oude accu was bijna vol toen de laptop er mee ophield. Maar 'redelijk' wil niet zeggen 'aangenaam'. Ik was er dan ook alles behalve blij mee!

Voorlopig maar even voor optie 2) gaan en bij ViaDennis een adapter besteld. Natuurlijk zonde van 2 x verzendkosten ook al zijn die bijzonder laag.

De volgende ochtend arriveerde de adapter en tot mijn wel zeer grote vreugde bleek dat inderdaad de oplossing van het probleem! Mijn oude getrouwe draait weer en het werk kan doorgaan.
Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat ik allereerst een back-up heb gemaakt en dat ik nu uitsluitend in deze backup verder schrijf.

De Slow Cooker...........
Mensen wat een uitvinding. Ik houd niet van de uitdrukking 'helemaal mijn ding' maar ik zou het bijna gebruiken. De Engelsen zeggen het leuker: "My cup of tea!".
Net als met een quiche of een cake, kan ik mij helemaal uitleven met de ingrediƫnten van mijn maaltijd.
Als je de basisbeginselen van de hoeveelheid vocht en de volgorde van de ingrediƫnten in de 'pan' (groenten onderin, vlees bovenop) aanhoudt, kan je je helemaal uitleven.
En als je het vlees een uur of 12 van te voren eerst marineert, dan is het helemaal lekker.
Geen gedoe meer met aparte pannetjes, niet dat gegoochel met gasjes op vol, half, zacht of gaspitten tekort.
Niet meer nadenken wat eerst moet koken en wat het laatst. Nee, gewoon alles relaxed.

En wat eet ik lekker! En wat vind ik het leuk om 'slow te cooken'!
Gistermiddag had ik verplichtingen elders en hoefde niet na te denken over het eten; ik had 's morgens alles in de cooker gedaan en bij thuiskomst was niet alleen alles gaar en ook nog eens erg lekker, nee, het rook ook heerlijk!
Verbaast het jullie als ik zeg dat ik de cooker James heb genoemd? Hij is mijn Butler die het eten klaar heeft als ik er aan toe ben. Wat wil een mens nog meer. Nou ja..... misschien een Butler die ook het bad laat vollopen, de afwas doet, stofzuigt, ramen lapt, gras maait ennuuuhhh........

Laat maar!

Hebben jullie een fijne Koningsdag gehad?

Majesteit, alsnog van harte gefeliciteerd.

Helen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten