donderdag 6 april 2017

Blaadjes en kaartjes

En opnieuw een zonnige dag ook al staat er een koude noord-wester wind.
En ondanks de koude wind groeien de blaadjes aan de struiken weer een stukje verder.
De fruitbomen openen heel voorzichtig hun zijdeachtige knoppen en de eerste kwetsbare zachtgroene blaadjes laten zich zien.

Niet vergeten dat het april is en dat er nog van alles kan gebeuren. Want "April doet wat hij wil"!
Vooralsnog geniet ik enorm van de ontluikende bomen. Ik ben nu eenmaal een bomenmens (niet te verwarren met een 'tree hugger'). Ze hebben iets speciaals, de bomen bedoel ik. De tere blaadjes in het voorjaar, het dikke donkergroene blad in de zomer en dan de explosie van geel, goud en rood in het najaar.
En een kale boom in de winter? Puur kantwerk tegen de schitterende winterluchten die variƫren van ijsblauw tot donkergrijs. En daarom houd ik van bomen.

Behalve blaadjes dus ook kaartjes....
Vandaag werden mijn visitekaartjes bezorgd! Nu kan ik ook buiten het internet contacten leggen, heerlijk op de 'ouderwetse' manier.
Niet dat ik ze straks bij de uitgang van de Lidl  ga uitdelen.... (alhoewel, zo vlak voor Pasen.... ;-))


Helen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten