zaterdag 25 maart 2017

Vreemdgaan

Vreemdgaan.... eigenlijk wel een leuke opvolger van het vorige bericht 'Freubelen'.


Wat is Vreemdgaan? Vreemdgaan of overspel is het hebben van een seksueel contact of een (seksuele) relatie met een ander dan de vaste partner. Vaak wordt dit gezien als immoreel gedrag (bron: Wikipedia en als je dan toch bij Wikipedia bent, doneer ze even een 'kopje koffie').

In die zin ben ik vandaag niet vreemdgegaan (of andere dagen)! Toch ben ik eventjes maar, ontrouw geweest aan mijn vaste partner, de Roman die ik aan het schrijven ben. Ik ben daar vaak mee bezig want er moet ook achtergrond onderzoek worden gedaan. Hoe langer ik met een boek bezig ben, hoe meer ik mij daar mee verbonden voel en met deze Roman heb ik dat gevoel van verbondenheid wel heel sterk. Ideeën spoken vaak rond in mijn hoofd, moeten direct op papier worden gezet (vaak kleine flutbriefjes) en vandaar uit weer in de computer ingevoerd worden. Die ideeën komen vaak op de gekste momenten; tijdens het koken, boodschappen doen, de afwas of zoals vanmiddag bij de visboer omdat daar iemand stond die iets zei wat helemaal bij het verhaal hoort (dank daarvoor onbekende!).

Maar soms kruipt er ineens een heel ander verhaal mijn hoofd binnen. Een kort verhaal dat qua stijl en achtergronden, totaal niet bij de Roman hoort. En aan zulke verhalen kan ik gewoon geen weerstand bieden. Ik laat mij maar al te graag verleiden om 'vreemd te gaan'.

Zo ook gisteravond terwijl ik luisterend naar een klassieke CD een boek zat te lezen.
Een uur later kon ik mij niet meer herinneren wat ik nu precies gelezen had of wanneer de CD afgelopen was.Want in mijn 'little grey cells' (Hercule Poirot) nestelde zich een nieuw kort verhaal..

Omdat ik geen schrijfster wil worden die die hele nacht doorwerkt, ben ik met het concept van het verhaal naar bed gegaan (ja, ja) en heb het pas vanmorgen uitgewerkt. Natuurlijk had ik er zoete dromen over, het zat al te vast in mijn hoofd.
Maar het is klaar en mag eerst even mee doen aan een schrijfwedstrijd waarvan de deadline eind mei is. En ik ga lekker niet vertellen welke schrijfwedstrijd! Er horen nu eenmaal geheimen bij het vreemdgaan!

Ik wens jullie een heel fijn weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten